Google이 Feedburner를 1억 달러(추정)에 인수했다고 공식 발표했다. Feedburner는 RSS Feed를 관리해 주는 서비스로 이 블로그의 Feed도 Feedburner를 이용하고 있다. (http://feeds.feedburner.com/voiponweb20) Google은 이미 Blogger라는 서비스형 블로그 서비스와 Blog 검색, 웹 사이트 트래픽 등을 분석할 수 있는 Analystics 등 블로그와 관련된 서비스를 제공하고 있는데, 이번 Feedburner인수를 통해 블로그와 관련된 거의 모든 영역을 일괄적으로 제공할 수 있는 기반을 마련하게 된 것이다. 여러 사람들이 현재의 Blog 검색을 향상시키기 위해서 Google이 Technorati를 인수할 것이라는 전망을 내놓고 있을 정도인데.. 이 쯤되면 Blog와 관련된 거의 모든 영역을 포괄할 것으로 예상된다.
Feedburner를 인수한 이유에 대해서는 아래와 같이 이야기하고 있는데, RSS Feed의 급성장과 이와 관련된 광고가 주요 이유인 것으로 파악된다.
Google believes that feed-based content and advertising is a developing space where we can add value for users, advertisers and publishers. FeedBurner's technology and talented team are a great addition to Google's current solutions for advertisers and publishers.
Feedburner에서도 공식 블로그를 통해 Google과 함께 일하는 이유에 대해서는 아래와 같이 밝히고 있는데, 역시 광고와 관련된 부분이 빠지지 않고 있다.
- Google's competencies and focus around publisher analytics, distribution, and monetization map perfectly to our suite of services.
- Publishers want a single dashboard and single source for the metrics that give them feedback about the value of their content and its impact on their business. By combining our market leading feed metrics with Google's market leading site and marketing analytics, publishers now get a comprehensive, 360-degree view of their audience. This 'total perspective' has long been a goal of ours, and we think our combined analytics offering is going to provide publishers with previously undiscovered insights and opportunities.
- The measurement of awareness advertising is evolving from unique impressions to audience engagement. By providing our hundreds of thousands of publishers with Google's world-class advertising marketplace and metrics, we can provide far more value to publishers and begin to deliver this next step in ROI measurement to advertisers.
- Speed of innovation. We have always prided ourselves in our ability to deliver extensive functionality to the market rapidly. As we have grown to hundreds of thousands of publishers with global demands, we are delighted to be combining forces with an organization that has a deep understanding of the most efficient ways in which to deploy significant functionality to the widest possible audience. It is one thing to roll out a capability to 3 percent of your customers and it's something else entirely to roll out a broad set of new services simultaneously to customers around the globe.
현재 Feedburner에서 제공하는 RSS에 광고를 넣기 위해서는 일정 요건(Feed 구독자 수 등)을 만족시켜야 하는데, 이번 인수 건을 계기로 머지 않아 애드센스를 바로 집행할 수 있을 것으로 예상된다. 본 블로그 Feed의 경우에도 구독자 수가 많지 않은 관계로 아직 광고를 달아보지 못했는데.. 은근히 기대가 된다.
Google,eBay 한판 붙자.... 하지만 꼬리내린 Google (3) | 2007.06.14 |
---|---|
Google Slideshow 실체를 드러내다 (3) | 2007.06.12 |
Google의 새로운 인간 Gman, 우습지만 무섭네요 (0) | 2007.05.30 |
"구글"을 번역하면 "Nine Writings"? (11) | 2007.05.25 |
구글의 실시간 인기 검색어: "Hot Trends" (9) | 2007.05.23 |